Galeria „Złotych Wykładów”
Począwszy od XXVI Forum Teleinformatyki, w sesji inicjującej obrady Forum odbywa się wykład osoby o wybitnym dorobku dla transformacji cyfrowej (tworzenia społeczeństwa informacyjnego).
Kryteria wyboru takiej osoby są bardzo ostre i wyłącznie merytoryczne. Laureat „Złotego Wykładu” wygłasza wykład plenarny, a fakt ten jest szeroko rozpropagowywany. Autor wykładu dodatkowo otrzymuje specjalnie zaprojektowaną plakietę „Złotego Wykładu”.
Pierwszy „Złoty Wykład” wygłosił prof. Jan Madey z Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca informatyki polskiej, inicjator i promotor wielu działań na rzecz rozwoju informatyki oraz wielu wieloletnich przedsięwzięć charytatywnych.
Drugi „Złoty Wykład” wygłosił dr hab. Wojciech Wiewiórowski, Europejski Inspektor Ochrony Danych (EDPS), Adiunkt w Zakładzie Informatyki Prawniczej Uniwersytetu Gdańskiego.
Podczas XXVIII Forum Teleinformatyki „Złoty Wykład” wygłosił prof. dr hab. Jerzy Bralczyk, językoznawca.
w kraju. BGK wspiera zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy Polski. Jego działania wpływają na powstawanie miejsc pracy, budowę mieszkań, rozwój infrastruktury i poprawę jakości powietrza. Bank dba o przyszłe pokolenia – buduje kapitał społeczny, rozwija przedsiębiorczość i zapewnia odpowiedzialne finansowanie. Jest obecny w każdym regionie Polski, a także za granicą – ma swoje przedstawicielstwa
w Brukseli, Londynie, Frankfurcie nad Menem i Amsterdamie. BGK wspiera eksport i ekspansję zagraniczną polskich firm. Jest pomysłodawcą, współzałożycielem i głównym udziałowcem Funduszu Trójmorza, który inwestuje
w infrastrukturę transportową, energetyczną i cyfrową w krajach regionu Trójmorza. BGK, poprzez współpracę
z biznesem, sektorem publicznym
i instytucjami finansowymi, odpowiada na potrzeby gospodarcze oraz podejmuje szereg inicjatyw promujących zrównoważony rozwój.
w 2019 r. w ramach Grupy Kapitałowej GPW SA. Jej celem jest komercjalizacja produktów i usług informatycznych, które do tej pory wytwarzane były w ramach GK GPW SA, a także tworzenie własnych rozwiązań dla sektora fintech.
w najnowocześniejszych technologiach, m.in. gigabitowy internet światłowodowy, 4G LTE oraz 5G. Dostarcza usługi telefonii komórkowej dla 17,8 mln klientów oraz szerokopasmowy internet do blisko 2,8 mln klientów. W zasięgu usług światłowodowych firmy znajduje się ok. 6,5 mln gospodarstw domowych w kraju. Orange Polska prowadzi własną działalność B+R i jest dostawcą kompleksowych rozwiązań IoT, ICT
i cyberbezpieczeństwa.
• prawie 40 000 komputerów,
• ponad 20 000 tabletów do obsługi przesyłek,
• około 500 aplikacji i różnego typu oprogramowania IT.
Spółka jest największym pracodawcą
w kraju. Zatrudnia ok. 80 tys. osób, m.in. listonoszy, kurierów, kierowców, pracowników obsługi klienta, pracowników sortowni, informatyków. Obecnie Poczta – w ramach projektu Mobilny Listonosz – dostarcza średnio miesięcznie około 5 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) dla sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm, które wolą elektroniczną formę potwierdzenia. Pandemia koronawirusa przyspieszyła konieczność przeprowadzenia m.in. cyfryzacji usług. Pracownicy muszą zdobywać nowe kompetencje. Listonosze posługują się już tabletami na co dzień od kilku lat, ale obecnie te kompetencje zyskują na znaczeniu.
T-Mobile Polska oprócz usług mobilnych oferuje usługi stacjonarne, a także szeroką ofertę produktów ICT, w tym cyberochrony dla dużych, średnich i małych przedsiębiorstw.